- świadczenie usług w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
- bieżące administrowanie nieruchomościami;
- inwestycje w zasób mieszkaniowy;
- utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w nieruchomość;
- zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości;
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkownika i właściwej eksploatacji nieruchomości;
- administrowanie nieruchomościami wspólnymi i powierzonymi;
- ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących zasób gminy;
- zarządzanie targowiskami miejskimi;
- utrzymanie nawierzchni dróg miejskich, w tym: konserwacje sygnalizacji świetlnej, utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego ulic;
- konserwacja terenów zielonych oraz boisk sportowych naturalnych i sztucznych;
- utrzymanie i bieżąca konserwacja gminnych zasobów lokalowych przeznaczonych do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej;
- zawieranie umów o odpłatne używanie wskazanego przez gminę lokalu mieszkalnego;
- określanie dla poszczególnych lokali mieszkalnych ustalonych przez Prezydenta Miasta propozycji stawek czynszu za l m2 powierzchni użytkowej z uwzględnieniem czynników podwyższających lub obniżających ich wartość użytkową;
- zabezpieczenie lokali z przeznaczeniem na wynajem jako lokale socjalne; określanie stanu technicznego zasobu mieszkaniowego z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne;
- analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikających ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata;
- określenie sposobu i zasad zarządzania lokalami i budynkami i wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy;
- ustalenie źródeł finansowania gospodarki mieszkaniowej;
- określenie wydatków z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne;
- prowadzenie działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności działań związanych z remontami budynków i lokali mieszkalnych, prawidłowej ich eksploatacji przez najemców zabezpieczenie bieżących remontów i konserwacji;
- zabezpieczenie dostawy energii elektrycznej, cieplnej, gazu, wody, anteny zbiorczej TV;
- utrzymania porządku i czystości gruntów przynależnych do administrowanych nieruchomości;
- ubezpieczenie, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez użytkujących nieruchomość;
- przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości, prowadzenie i aktualizacja spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej;
- ewidencje kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej;
- ponoszenie wydatków związanych z utrzymaniem nieruchomości w stanie należytym;
- uczestniczenie w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
- nadzorowanie przestrzegania przez lokatorów porządku domowego oraz korzystania z nieruchomości wspólnej w sposób nie utrudniający korzystania przez innych mieszkańców;
- współdziałanie z mieszkańcami nieruchomości w zakresie ochrony wspólnego dobra;
- uiszczanie zaliczek na pokrycie kosztów zarządu w formie bieżących opłat, płatnych z góry do dnia 10 każdego miesiąca;
- konserwacja boisk z nawierzchnią syntetyczną typu "ORLIK";
- konserwacja boisk trawiastych.
Telefon alarmowy
83 343 39 71 :: 516 150 138
83 343 39 71 :: 516 150 138